Szkoła Podstawowa nr 13 im. Stanisława Staszica w Raciborzu

Twoje dziecko zgubiło lub zniszczyło podręcznik? Komu i ile trzeba zapłacić?

Przypominamy rodzicom zasady płatności za podręczniki – zapewnione przez MEN i pochodzące z dotacji celowej.
 
W przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia:
 
Podręcznika do klasy I, II i III zapewnionego przez Ministra Edukacji Narodowej szkoła może żądać od rodziców ucznia zwrotu:
 
kwoty 4,34 zł za każdą z czterech części „Naszego elementarza” do klasy I szkoły podstawowej;
kwoty 4,21 zł za każdą z dziewięciu części podręcznika „Nasza szkoła” do klasy II szkoły podstawowej;
kwoty 2,35 zł za każdą z dziesięciu części podręcznika „Nasza szkoła” do klasy III szkoły podstawowej
 
Kwota ta stanowi dochód Organu Prowadzącego Szkołę. Numer rachunku na który należy wpłacić pieniądze zostanie podany po ostatecznych ustaleniach.
 
Podstawa prawna:
 
Art. 22ak ust. 3 pkt. 2 i ust. 4 ustawy o systemie oświaty, w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty i niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 811) stanowi, że w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika szkoła podstawowa może żądać od rodziców ucznia zwrotu kosztu podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej w klasach I–III szkoły podstawowej, o którym mowa w art. 22ad ust. 1 ustawy o systemie oświaty, określonego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i zamieszczonego na stronie internetowej urzędu obsługującego tego ministra. Kwota zwrotu stanowi dochód budżetu państwa.
 
Podręczników lub materiałów edukacyjnych zakupionych ze środków dotacji celowej:
 
do języka obcego nowożytnego do klasy I, II, III szkoły podstawowej,
do obowiązkowych zajęć edukacyjnych w klasie IV, V szkoły podstawowej,
do obowiązkowych zajęć edukacyjnych w klasie I, II gimnazjum,
 
szkoła może żądać od rodziców ucznia zwrotu kosztu podręczników lub materiałów edukacyjnych, zgodnie z procedurą określoną przez dyrektora szkoły.